Framgångar för DinTalang

DinTalang-kampanjen fortsätter att leverera resultat. Med informationskampanj från norr till söder med besök på sammanlagt 44 skolor, filmer för att engagera unga, deltagande på gymnasiemässor och 125 000 besök på www.dintalang.se så vågar vi säga att DinTalang har gått riktigt bra denna höst.

DinTalang kampanjen startade 2016 med syfte att få fler elever att välja utbildning efter talang och intresse och inte låta sig styras av traditioner, kultur eller andras förväntningar. Sedan dess har miljoner tittat på våra filmer med högstadieungdomar som visar upp sina yrkesinriktade talanger samt videos där föräldrar pratar om gymnasievalet.

Drygt 125 000 har besökt webbplatsen DinTalang.se för att få veta mer om sina möjliga talanger och olika yrkesmöjligheter och yrkesutbildningar. Den höga visningsfrekvensen, antal delningar, kommentarer och genomklickningar på annonser visar att målgruppen unga och föräldrar uppskattar innehållet, känner igen sig och blir intresserade av att få veta mer.

Dessutom har DinTalang varit på informationskampanj tillsammans med Framtidståget från norr till söder, från Lycksele till Malmö. Under turnén besöktes 44 skolor och sammanlagt har 2100 åttonde- och niondeklassare lyssnat på information om framtida studier och yrkesmöjligheter.

Vill du veta mer om DinTalang

Share This: